trainingsschema voorbereiding Santiago de Compostela

te voet naar Santiago de cOMPOSTELLAAls je van plan bent om een stuk naar Santiago de Compostella te gaan lopen en niet gewend bent om veel te lopen zul je moeten gaan trainen.

Daar zijn natuurlijk allerlei schema’s voor. Ik zelf vind het schema van de Leeuwardenloop wel goed.

als eerste, ben je niet gewend om te lopen ga dan niet te hard van start, zorg in ieder geval voor een dag rust tussen de wandeltrainingen. Voorkom wandelblessures door te snel van start te gaan.

week 1: 5km    5km    7,5km

week 2: 7,5km  10km   10km

week 3: 12,5km  5km    12,5km

week 4: 15km   10km   15km

week 5: 10km   17,5km  20km

week 6: 17,5km 17,5km 17,5km

week 7: 15km    15km   25km

week 8:  20km   15km   25km

Dus begin 10 weken voor de Santiago tocht met dit schema en je zult verbaasd zijn over de resultaten. Tot die tijd raad ik je aan om als het mogelijk is dagelijks een uur te lopen, dat is ongeveer 5 km.
Probeer ook vast met een rugzak te lopen. Begin met vier kilo en voer dat iedere keer wat op tot uiteindelijk 8 kilo, dat is het gewicht dat je waarschijnlijk meedraagt tijdens je tocht.
Heb je vragen dan kun je via het reactie formulier ze stellen.

Volgende keer komen de schoenen aan bod. Veel plezier met het lopen.

Advertenties

One comment

  1. Er wordt verwezen naar het ‘schema van de Leeuwardenloop’. Bij het Googlen kom ik echter niet meteen een dergelijk schema tegen. Is er een link of document beschikbaar waar ik deze kan raadplegen?

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s