Fitprogramma

Mijn naam is Harry Weezeman van LekkerLopenTV en ik help mensen om fitter te worden.

Fitter door te bewegen en fitter door een ander eetpatroon te gaan volgen.
Dat doe ik voor anderen, maar het begon natuurlijk eerst bij mijzelf. Veel te zwaar voor mijn 1,69 meter en iedere keer maar weer vol frisse tegenzin aan een nieuw dieet beginnen..

. brood dieet
. Sonja Bakker
. uithonger dieet


en zo kan ik er nog wel tien opnoemen waarschijnlijk is het wel herkenbaar voor jou.
In het begin vlogen de kilo’s er af maar na een tijdje kon ik het toch niet volhouden en binnen een paar maanden
was ik weer net zo zwaar of zelfs zwaarder dan voor ik met zo’n dieet begon.

de ommekeer

Op het moment dat ik eigenlijk niet meer op de weegschaal durfde te gaan staan gebeurden er twee
belangrijke gebeurtenissen in mijn leven.


De eerste gebeurtenis kwam door een heel ingrijpende ziekte van mijn toenmalige partner. Met mijn ziel onder mijn arm begon ik te lopen. Vijf uur in de morgen liep ik al buiten op de hei. Eerst een kort stukje maar die stukjes werden steeds langer. Ik liep uren achter elkaar door. Normaal ging ik bij vervelende gebeurtenissen overmatig veel eten en vooral snoepen. Nu door het vele lopen had ik daar geen behoefte aan.

De tweede gebeurtenis kwam door een goede vriendin die ik een paar jaar niet gezien had. We hadden
telefonisch een afspraak gemaakt om samen een wandelroute te lopen. Ik ben te vroeg op de afgesproken plek en er stopt een fel gele auto. Uit de auto stapt een slanke vrouw. Ik kijk nog eens goed , die vrouw ken ik, het is Corine, de vriendin waar ik mee ga lopen. Hoe is dit mogelijk, ik ken haar alleen als een, zeg maar erg “gezette” dame maar hier staat een vrouw die zeker 30 kilo is afgevallen. Ze straalt als ik haar complimenteer en tijdens het lopen vertelt ze mij haar geheim.

Het is heel simpel, 50%, dit houdt in van alles dat je normaal eet maar de helft gebruikt. Van alle tussendoortjes maar een beetje. Alcohol? Heel zuinig.

Maar wat heel belangrijk is, ze is meer gaan bewegen. De combinatie van bewegen en anders eten is het recept om af te vallen en fit te worden.

Corine nam de eerste stap en begon met deze andere leefwijze. Het is nu 14 maanden later en ze is 33 kilo aan gewicht kwijt maar wat eigenlijk veel belangrijker is, ze voelt zich weer fit en dat is te merken want we lopen een pittige route en zij heeft er totaal geen moeite mee.

Thuis gekomen houdt deze wandeling met Corine mij behoorlijk bezig. Ik zie nu een opgewekte en fitte vrouw.
De vorige keer was dat wel anders. We liepen nog geen drie kilometer en ze was het al zat. Deze keer liepen we bijna tien kilometer, maar dat hadden er net zo makkelijk 15 kunnen zijn. Corine had er niet de minste moeite mee..

Mijn conditie was op dat moment ook goed maar dat kwam voornamelijk omdat ik lange afstanden liep, alleen was ik veel te zwaar. Daar moest toch maar een keer verandering in komen en zo begon ik ook aan de “minderen” leefstijl.
Ik ben niet broodmager geworden, dat hoeft ook niet maar met de 10 kilo die eraf is voel ik mij wel een stuk beter.

Door het te zwaar zijn belastte ik mijn knieën behoorlijk, nu ik lichter ben merk ik echt een verschil.
Voordat ik met het minderen begon voelde ik mij na het eten opgeblazen. Ik vond het eten zo lekker dat ik nog eens opschepte en dan nog een toetje. Opgeblazen gevoel, herkenbaar?
Dat heb ik nu niet meer

90 dagen fitprogramma

Zo ontwikkelde ik het 90 dagen fitprogramma

In deze 90 dagen ga je meer bewegen en bewuster en minder eten.

90 dagen wandeltraining


In 90 dagen werk je aan je loop conditie, zodat je na die 90 dagen 15 km op een dag kunt lopen en dat dagen achter elkaar.

Heb je geen wandel ervaring dan begin je met een 0 schema. Je bouwt het rustig op. Heb je al een basisconditie dan krijg je een ander schema.

90 dagen dagmenu´s



Iedere dag een suggestie voor ontbijt, lunch en diner compleet met recepten.
Geen ingewikkelde recepten met ingrediënten waaraan je een dagtaak hebt om ze te verzamelen.
Wel recepten waar rekening wordt gehouden met de schijf van vijf.
Wat minder koolhydraten en meer eiwitten

toegang tot besloten facebookgroep


Motivatie houden is makkelijker met gelijkgestemden.
In de besloten FB groep:

  • Kun je ervaringen delen met anderen
  • tips over wandelroutes vinden
  • tips die met wandelen te maken hebben
  • en nog meer recepten
  • tips van een fysiotherapeut
  • Gezondheid weetjes

Wat mensen zeggen

De beste manier om te starten is door te stoppen met praten en aan de slag te gaan.

Walt Disney

Na een maand voelde ik mij al een stuk beter

AnneMarie Fillipo

Wat makkelijk dat ik niet iedere dag moet bedenken wat ik moet eten.

Bernadette Wiering

Zet hier je eerste stap naar een fitter leven.


dagelijkse beslommeringen en gebeurtenissen

%d bloggers liken dit: